INGREDIENTS:
- Salsa bolonyesa: ceba, all, carn picada de vedella i porc, tomàquet,
- Carabassó i xampinyons
- Espinacs frescos i formatge (emmental o mozzarella)
- Plaques de pasta per fer lasanya (en aquest cas he fet servir les que no es bullen)
- Salsa beixamel: ceba, farina, llet, nou moscada i sal
PREPARACIÓ:
Preparem la pasta segons les instruccions del fabricant.
Mentrestant anirem fent els farcits .
Per la salsa bolonyesa, en una paella amb oli sofregirem la carn picada, quan estigui una mica daurada hi afegim la ceba picada i l'all, deixarem que es faci la ceba, uns 10-15 m. a foc mitjà. Afegim el tomàquet, i deixem coure uns 15 m més. Quan estigui rectifiquem de sal i reservem.
Tallem el carabassó a rodanxes ben finetes, si pot ser amb una mandolina, i els xampinyons. Els saltem una mica en una paella i reservem.
En una olla amb aigua bullent amb sal escaldarem uns minuts els espinacs i reservem.
Per últim preparem la salsa beixamel. En una paella amb una mica d'oli fregirem la ceba. Quan estigui daurada afegim la farina i la barregem ben, sense que es torri. Anirem afegint la llet, sense deixar de remenar amb les varilles, fins a que quedi ben lligada i espesa. Deixarem coure. La salsa beixamel estarà llesta quan comencin a fer bombolles. Rectifiquem de sal, i afegirem un polsim de nou moscada.
Muntem el plat. En una safata de forn, posem una capa fina de beixamel, unes plaques de lasanya, la salsa bolonyesa, unes plaques de lasanya, el carabassó i els xampinyons, una capa de plaques de lasanya, els espinacs i a sobre la mozzarella i una última capa de plaques de lasanya. Cobrim amb salsa beixamel, posem formatge ratllat a sobre i ho gratinem al forn uns 10 m.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada